fbpx

Quick wins zijn kleine aanpassingen in je eetpatroon die een groot effect kunnen hebben. Met quick wins hoef je niet je hele eetpatroon om te gooien en je kunt toch flink wat calorieën besparen. Ik geef je zeven ideeën.

  1. Drink vaker een glas water. Neem light-frisdrank in plaats van frisdrank. Drink koffie en thee zonder suiker. Combineer alcohol altijd met een glas water.
  2. Vervang volvette producten door mager of halfvol. Gebruik bijvoorbeeld 30+ kaas, halfvolle crème fraîche of magere yoghurt. Je merkt vaak amper het verschil.
  3. Gebruik wat minder vet bij het bakken. Gebruik geen scheut olijfolie, maar meet bijvoorbeeld twee of drie eetlepels af.
  4. Maak je eenpansgerechten (pasta, rijst), gebruik dan eens wat minder vlees. Gebruik bijvoorbeeld iets minder gehakt of gebruik twee in plaats van drie kipfilets.
  5. Eiwitten verzadigen goed, dus neem daar wat meer van. Neem bijvoorbeeld wat vaker een schaaltje yoghurt of een ei.
  6. Eet kleinere porties. Eet bijvoorbeeld van een kleiner bord, zo schep je minder op. Wen je aan om geen twee keer op te scheppen.
  7. Eet (meer) groenten bij de lunch en het avondeten. Als je bij het avondeten standaard twee soorten groenten serveert, eet je er waarschijnlijk meer van en ben je gezond bezig. En het vult goed.

Ben jij benieuwd hoe gezond jij eigenlijk eet? Zou jij je eigenlijk wel wat fitter willen voelen en ben je benieuwd hoe goede voeding daaraan een bijdrage kan leveren? Doe dan eens mee met een online workshop ‘Eet jezelf fit!’